گزارش|

شانس پایین نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا/ مدیرانی که به رقیب پاس گل می‌دهند  

0:45 - 10 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۷۱۲۱
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
شانس پایین نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا/ مدیرانی که به رقیب پاس گل می‌دهند

 
با شرایط کنونی، نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا از همین حالا قافیه را به عربستانی‌ها و قطری‌ها باخته‌اند.

خبرگزاری میزان - هفته دوم رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۳ دوشنبه تا چهارشنبه این هفته برگزار خواهد شد و پرسپولیس، سپاهان و نساجی در مقابل حریفان خود به میدان خواهند رفت.

پس از تابستان طوفانی لیگ عربستان و جذب ستارگان فوتبال اروپا توسط باشگاه‌های این کشور، نگرانی زیادی برای اهالی فوتبال ایران پیش آمد و رقابت با این باشگاه‌ها تبدیل به چالشی جدید برای فوتبال ایران شد.

البته چیزی که بیشتر از همه به نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا ضربه زد، ترکیب پرستاره و با کیفیت رقبا نبود بلکه بی برنامگی و سوء مدیریت از سوی مسئولان داخلی بود.

*هفته اول؛ نام رونالدو برای شکست دادن پرسپولیس کافی بود

در دیدار پرسپولیس و النصر بیشتر از اینکه تمرکز مدیران و حتی بازیکنان پرسپولیس روی آماده سازی مطلوب تیم، گل نخوردن و گلزنی و کسب امتیاز باشد، به فکر دیدن و در آغوش کشیدن رونالدو، هدیه دادن و پذیرایی و یا گرفتن پیراهن او بودند. سفر فوق ستاره پرتغالی به ایران کلکسیونی از حواشی و عجایب را به همراه داشت و در پایان با شکستی تلخ برای سرخپوشان و فوتبال ایران همراه شد.

،هفته دوم؛ سردرگمی و ناآمادگی باعث ناکامی خواهند شد؟

مهمترین ضربه‌ای که به باشگاه‌های ایرانی وارد شد برنامه‌ریزی عجیب و ضعیف سازمان لیگ برای برگزاری مسابقات لیگ برتر بود. در شرایطی که به بهانه اردوی تیم ملی بزرگسالان و تیم امید (بازی‌های آسیایی هانگژو) مدام بازی‌های لیگ به تعویق افتاده و برگزار نمی‌شوند، لیگ عربستان و قطر به صورت منظم پیگیری شده و تیم‌ها در شرایط مطلوبی قرار دارند.

لیگ عربستان با وجود ۱۸ تیمی بودن بسیار دقیق برگزار شده و باشگاه‌های الهلال، النصر و الاتحاد پس از بازی در هفته اول لیگ قهرمانان آسیا ۳ بار به میدان رفته‌اند. در حال حاضر ۸ هفته از لیگ عربستان برگزار شده، اما لیگ ایران همچنان بین هفته چهارم و پنجم گیر افتاده است. همچنین باشگاه‌های قطری در حد فاصل هفته اول و دوم لیگ قهرمانان آسیا ۲ بار مسابقه داده‌اند.

پرسپولیس ۸ شهریور با فولاد دیدار کرد و با فاصله ۲۰ روزه به مصاف النصر رفت و حالا پس از ۱۳ روز باید مقابل الدحیل قطر قرار بگیرد. سپاهان و نساجی نیز همین شرایط را دارند و با وقفه ۱۴ و ۱۵ روزه راهی یک بازی رسمی می‌شوند.

در روز‌هایی که قطر میزبانی جام جهانی و جام ملت‌های آسیا را تصاحب می‌کند و مسابقاتی مانند سوپرجام ایتالیا، جام باشگاه‌های جهان و... در عربستان و امارات و قطر برگزار می‌شوند، مسئولان فوتبال کشور اندر خم یک کوچه هستند. بی‌برنامگی در برگزاری مسابقات لیگ سابقه طولانی دارد و ظاهراً قرار نیست اصلاح و ساماندهی شود و فوتبال ملی و باشگاهی ایران همچنان از این معضل ضربه خواهند خورد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *